banner
banner
 
banner
 
 

Rozbor: Pikachu&Zekrom-GX

Pikachu a Zekrom-GX je v současné době nejhranějším Tag Team Pokémonem, tak se na něj pojďme podrobně podívat! :) Pro lepší orientaci v balíčku doporučujeme si nejdříve přečíst rozbor Zapdosů - ZDE

Pikachu&Zekrom-GX je základní elektrický Pokémon s 240HP. 240HP je na základního Pokémona vážně úchvatné číslo.

Jeho jediný klasický útok, Full Blitz, stojí tři elektrické energie a dává 150 zranění s tím, že si v balíčku vyhledá až tři elektrické energie, které si přiloží k jednomu tvému Pokémonovi – to je hodně solidní. 150 zranění v základu samo o sobě mnoho Pokémonů-GX nevyřadí, nicméně tento balíček využívá karty jako Choice Band a hlavně Elektropower, což za 180 zranění, popř. 210 zranění při užití dvou karet, znamená OKHO pro většinu Pokémonů. Navíc zde máme celkem silný efekt, který nám dá do hry tři energie – v praxi to znamená použít tento útok dvakrát, maximálně třikrát, a máme všechny energie z balíčku vytažené do hry. Trochu je nevýhoda to, že si energie nemůžeš rozházet, jak budeš chtít, ale musíš je připojit k jednomu Pokémonovi. V praxi to budeš vždy přikládat právě k tomuto, popř. jinému Pikachu&Zekrom-GX, což znamená, že máš aktivního Pikachu&Zekrom připraveného na GX útok, popř. si nabiješ dalšího útočníka (když už máme aktivního připraveného na GX útok). Pokud se nám podaří rychle zahrát i Thunder Mountain, můžeme útočit již ve druhém kole, což je dost velký luxus.

Tag Bolt-GX stojí tři elektrické energie s tím, že k němu můžeš přidat +3 energie na bonusový efekt. Tento útok dá v základu, za tři energie, 200 zranění do aktivního Pokémona – o 50 více než Full Blitz, což je fajn (je snazší vyřadit soupeřovy Zoroarky, Lycanrocy a další), nicméně to není úplně ten vysněný GX útok. To pravé ořechové přichází s bonusovým útokem – za šest energií tento útok dá 200 zranění do aktivního Pokémona a 170 zranění do jednoho soupeřova Pokémona na lavičce – a to už je brutus. Pokud si vezmeme, že na 6 energií jsme schopni se dostat relativně hodně rychle pomocí efektu prvního útoku, tak o to je tento GX útok silnější. 200 zranění do aktiva (plus podpora v podobně Elektropower aj.) znamená OHKO pro aktivního Pokémona a 170 zranění je dostatečně silných na to, abys dokázal vyřadit při nejmenším klasického Pokémona, v tom lepším případě i Pokémona-GX (jen pamatuj, že Choice Band a Elektropower dávají extra zranění jen do aktivního Pokémona, takže zranění udělené Pokémonovi na lavičce není těmito kartami zvětšeno!) - což může snadno znamenat, že si jedním útokem vezmeš až 4 odměny (hodně teoreticky i všech 6, pokud vyřadíš dva Tag Team Pokémony-GX, což se ale v praxi nestane) – stačí tedy prvním útokem vyřadit jednoho Pokémona-GX a poté tímto útokem vyřadit dva další a máš vyhráno.

Pikachu&Zekrom-GX je tedy hodně silný útočník. V balíčku jej ale chceš hrát maximálně dvakrát – proč? Nezapomínej na negativní efekt Tag Team Pokémonů, kdy si soupeř za jejich vyřazení ze hry bere rovnou tři odměny – stačí mu tedy vyřadit dva Pikachu&Zekrom-GX a vyhrál (a z tohoto důvodu jich ani víc hrát nepotřebuješ). Tento balíček potřebuje další pomocníky, pojďme se tedy na jednotlivé z nich podívat.

 

Jirachi (Team Up) – naprosto úžasná karta, kterou jsme dopodrobna rozbírali v Zapdosech. I v tomto balíčku najde své uplatnění. Balíček chceš mít totiž postavený na rychlosti, ne jako kontrolně, a pomocí karet jako Switch, Escape Rope a další jsi schopen protočit i dvakrát za kolo Jirachi s tvým aktivním Pokémonem. Jirachi tomuto balíčku dodá potřebnou rychlost a stabilitu (neboť každé kolo jsi schopen zahrát většinu karet na tvé ruce – takže potřebuješ mít Supportery, které ti jich několik dalších líznou, které si vyhledáš práva pomocí Jirachiho).

Zapdos (Team Up) – ano, i sem se Zapdos hodí. Proč? Za prvé, potřebujeme rychlost. Ne vždy se nám podaří získat hned v začátku Thunder Mountain nebo Tapu Koko (Prism Star), abychom mohli hned od začátku útočit útokem za tři energie. Z tohoto důvodu zde máme Zapdose, který za jednu energii dá 80 zranění, což je v začátcích hry dostatek na to, aby vyřadil na ránu slabší základní Pokémony. Za druhé – představ si, že zahraješ Pikachu&Zekrom, soupeř jej vyřadí a pak si dáš dalšího a soupeř jej opět vyřadí – soupeř si vezme 6 odměn a vyhrál. Co když ale zahraješ Zapdose, Zapdose a poté Pikachu&Zekrom-GX? Soupeř si vezme 5 odměn, takže v praxi stejně bude muset vyřadit oba dva Pikachu-Zekrom-GX, mezitím ale máš možnost nechat „zemřít“ dva Zapdose se stejným dopadem na hru. Takže není důvod, proč sem Zapdose nezařadit.

Tapu Koko Prism Star (Team Up) – karta, která tomuto decku dodává potřebnou rychlost. Nejen že ti nabíjí tvé Pokémony na lavičce, což potřebujeme zejména u Pikachu&Zekrom-GX (Zapdose nabijeme snadno z ruky), tak nám navíc dává výhodu v podobě recyklace zahozených karet, např. přes Ultra Bally (víme, že i když přes Ultra Ball zahodíme elektrickou energii, tak ji dostaneme zpět do hry). Tuto kartu zde na 100% chceš hrát.

Tapu Koko-GX (Guardians Rising) – další rychlý útočník. Díky jeho schopnosti jej dostaneme ihned do hry. Samozřejmě v porovnání s Pikachu&Zekrom-GX je slabší, ale v určitých situacích se hodit může (podobná strategie jako u Zapdose – zde by soupeř musel vyřadit Pikachu&Zekrom-GX, Tapu Koko-GX a poté dalšího Pikachu&Zekrom-GX na to, aby vyhrál). Svou využitelnost nabízí i efekt sám o sobě – vyložíme jej do hry, přetáhneme k němu jednu energii a dáme do aktivu (čímž můžeme ustoupit např. se spícím Jirachi) – poté díky Zeraoře-GX můžeme ihned ustoupit a dát do aktivu jiné útočníky (je to další způsob vedle Switchů aj., jak si proházet aktivní Pokémony).

Jolteon-GX (SM Promo) – opět pomocný rychlý útočník. Toto je v praxi jediný Pokémon, který je vyvinutý (nejedná se o základního Pokémona), ale ani to jej nezastavilo, aby se do většiny balíčků neprobojoval. První útok ti umožní zranit jak aktivního Pokémona, tak i Pokémona na lavičce, což ti někdy dokáže vyhrát i hru. Za dvě energie, tzn. od druhého kola, jsme schopni rozdávat rány za 110 zranění, což se také může hodit.

Zeraora-GX (Lost Thunder) – tento Pokémon se v tomto balíčku využívá pouze na jeho schopnost Thunderclap Zone, který říká, že všichni tvoji Pokémoni s elektrickou energií mají ústup na lavičku zcela zdarma. Díky Jirachimu tento balíček potřebuje ustupovat hodně často a díky této kartě dokážeme ustupovat s jakýmkoliv Pokémonem. Samozřejmě i některých, kteří nejsou určeni na útok, k nim budeme muset extra přiložit energii, ale to by neměl být moc velký problém. Např. Pikachu&Zekrom-GX má celkem drahý ústup (3 energie) a v okamžiku, kdy jej máme v aktivu jen s jednou, v tomto kole právě přiloženou, energií, tak je to pro nás celkem smutné – ale když budeme mít na lavičce Zereaoru-GX, tak jsme v pohodě.

Další pomocní Pokémoni – tento balíček může využít další, univerzální Pokémony. V praxi tak můžeš narazit na Tapu Lele-GX, který není tak populární jako v minulosti právě díky Jirachimu, nicméně jeden se ti hodit může, stejně tak i Marshadow, který tě dokáže dostat zpět do hry a soupeře nemálo zpomalit, někdo hraje i Oranguru. Proti populárním balíčkům můžeš zařadit např. Wobbuffeta, který soupeři zneguje Prism Star Pokémony (do mirroru proti Tapu Koko dobré), popř. Absola, který soupeři přidá energie do ceny za ústup a Jirachi s Escape Boardem sám od sebe ustupovat nemůže.

 

Co se týče stavby Trenérů, tak tento balíček využívá prakticky stejnou stavbu jako Zapdosové. Jediné, čeho jsme si všimli navíc (co většina Zapdosů v základu nehraje), tak jsou Energy Switche – díky tomu, že tento deck potřebuje k útoku 3/6 energií, tak pro urychlení se může hodit (popř. když si přes efekt Full Blitz dáme energie tam, kde je všechny nepotřebujeme, tak přes Energy Switch si jednu efektivně zachráníme). Navíc zde máme synergii i se Zeraorou-GX na případnou možnost ústupu. Energií se v tomto decku pravidelně hraje 11 elektrických. No, na závěr si ukážeme, jak mohou vypadat jednotlivé decklisty :)

 

 
Nahoru